Czy istnieje definicja sukcesu?

0
67

Każda osoba, która zakłada własną działalność gospodarczą ma z tyłu swojej głowy jeden główny cel – aby wszystko potoczyło się jak najlepiej a firma odniosła sukces rynkowy. Nie wiele osób jednak snując takie plany i marzenia zastanawia się czym właściwie jest sukces? Czy istnieje jeden i uniwersalny znak, że osiągnęliśmy coś niezwykłego? Wreszcie zapytajmy czy możemy określić jednoznacznie jakiś swoisty symbol dobrego interesu?

Odpowiedz na pytania

Jak łatwo możemy się domyślić odpowiedź na tak postawione pytania z pewnością łatwa nie jest. Może się bowiem okazać, iż liczba definicji sukcesu jest wprost proporcjonalna do liczby osób prowadzących działalność gospodarczą. Dlaczego tak się może dziać? Otóż przede wszystkim należy zdać sobie sprawę z tego, że przedsiębiorcy to też ludzie. Są więc zróżnicowani pod względem charakterów, wyznawanych wartości czy też celów do jakich dążą. Dlatego też to co dla jednego prezesa jest wyznacznikiem sukcesu dla innego już nim być nie musi. Na potrzeby jednak tego artykułu przeanalizujmy najbardziej popularne wyznaczniki sukcesu. Po pierwsze pieniądze. Od wielu wieków celem wielu osób, gdy zakładają własne interesy jest właśnie ich zarobienie. Stawiają oni sobie więc za pewnik to, że będą w przyszłości dążyć do stałego zwiększania kapitału swojej firmy. Z definicji gromadzenie środków nie jest niczym złym jednak, gdy spojrzymy głębiej sprawa nie jest już taka jednoznaczna. Pamiętać należy bowiem o tym, że im więcej czasu taki prezes poświęca na pomnażaniu kapitału przedsiębiorstwa tym mniejszą jego ilość może poświęcić dla swojej rodziny.

Definicja sukcesu

Czy więc rozbudowanie firmy nawet do niebotycznych rozmiarów przy jednoczesnym przegapieniu najpiękniejszych chwil z życia rodzinnego można uznać za symbol dobrego interesu? Można mieć co do tego już pewne wątpliwości. Inną definicją sukcesu może być osiągnięcie pozycji dominatora na rynku. W ekonomii powszechnie nazywa się po prostu taki stan monopolem. Tutaj jednak znów spójrzmy z innej perspektywy. Gdy osiągamy taką mocną pozycję na rynku kosztem innych osób i w dodatku w nieuczciwy sposób to i wtedy można mieć wątpliwości czy możemy powiedzieć, że jesteśmy ludźmi sukcesu. Reasumując więc nasze krótkie rozważania zaznaczmy, że najważniejsze w tym wszystkim wydaje się być to, aby w każdej dziedzinie i sferze naszego życia znaleźć złoty środek. Nie inaczej jest także z dążeniem do sukcesu w biznesie. Zdajemy sobie sprawę, iż każdy chciałby po niego sięgnąć, lecz pamiętajmy, iż z pewnością nie warto do niego dążyć za wszelką cenę. Może się bowiem wówczas okazać, że ominęło nas coś o wiele ważniejszego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here