Strona główna
Poradnik
Tutaj jesteś

Jak wykorzystać UGC w promocji marki?

Poradnik Data publikacji - 6 marca 2024 Autor - Redakcja pracownia-rozwoju.com.pl
Jak wykorzystać UGC


UGC, czyli User Generated Content to sposób na to, by relatywnie niskim kosztem zapewnić sobie bardzo efektywną reklamę w internecie i przyciągnąć do siebie nowych klientów. Czym dokładnie jest UGC i jak można wykorzystać ten koncept w promocji marki?

Czym jest User Generated Content?

User Generated Content nazywany jest prawdziwym klejnotem świata marketingu. Pod dość szerokim i coraz bardziej rozrastającym się pojęciem zmieścić możemy wszystkie nieodpłatne treści, które generowane są przez influencerów, blogerów, autorów recenzji, a przede wszystkim zwykłych użytkowników chcących podzielić się opinią o naszej firmie. 

Filmiki, zdjęcie z oznaczeniem produktu lub marki, tweety, posty i każda, nawet najmniejsza referencja do naszego przedsiębiorstwa – to wszystko zalicza się do treści generowanych przez użytkowników. Co ważne, tego typu teksty nie są sponsorowane lub opłacane w jakikolwiek inny sposób przez zainteresowaną markę. Dzięki temu możemy mieć pewność, że UGC zawsze będzie rzetelnym i obiektywnym spojrzeniem na zalety, ale także wady firmy. 

Zalety korzystania z UGC

Dlaczego warto inwestować w to, by wokół naszej firmy dużo się działo? Przede wszystkim ze względu na ogromny wpływ, jaki opinie obiektywnych użytkowników mają na decyzje zakupowe innych, niezdecydowanych klientów. Wystarczy spojrzeć na nasze własne nawyki. Czy w celu upewnienia się co do zakupu, czytamy ofertę firmy, czy raczej recenzję i ocenę obiektywnego klienta? To jasne, że w artykule sporządzonym przez firmę znajdziemy jedynie zalety i pozytywy. W obiektywnej treści stworzonej przez obiektywnego klienta mamy szansę w sposób rzetelny dowiedzieć się wszystkiego, co pozwoli nam zadecydować o zakupie.

UGC to jednocześnie najbardziej wpływowa i przy okazji najtańsza forma reklamy naszej marki. Jeśli regularnie zachęcamy klientów do dzielenia się opiniami, w długim okresie strategia ta zapunktuje i pozwoli na znaczny rozwój bazy klientów i zwiększenie potencjału sprzedażowego naszej marki. 

Sposoby wykorzystania UGC w biznesie

Co do zasady User Generated Content to koncepcja, która rodzi się niezależnie od marki. Jednak dzięki kilku wskazówkom z https://pragmago.tech/pl/porada/czym-jest-user-generated-content-ugc-i-jak-moze-na-tym-skorzystac-twoja-firma/ możemy nieco ułatwić sobie to wyzwanie. Jakieś pomysły?

Przede wszystkim nieustanne proszenie klientów o pozostawienie opinii. Jeśli jesteśmy pewni, że nasz produkt jest lepszy od konkurencyjnych produktów, możemy być także pewni, że klienci pozostawią ślad w internecie. Czasem trzeba ich do tego zapewnić – zniżką, dostępem do produktów premium lub innymi benefitami. Jednak relacja zysku do kosztu będzie w tym przypadku korzystna. Kolejny świetny pomysł to cykliczne organizowanie akcji – konkursowych, w których najważniejszą referencją będzie unikalny brandowy hasztag. Widoczność naszej marki bardzo dużo na tym zyska. Nie zapominajmy także o potencjalnym nawiązaniu współpracy z recenzentami, znanymi blogerami i influencerami, którzy w obiektywny sposób będą oceniać nasze usługi i produkty i zapewnią nam dużą ekspozycję na nowych, potencjalnych klientów. Te kilka kroków sprawi, że User Generated Content dotyczący naszej marki zakwitnie na dobre. 

Materiał zewnętrzny

Redakcja pracownia-rozwoju.com.pl

W naszej redakcji skupiamy się na aspektach biznesowych, pracy i finansów. Jesteśmy miejscem, gdzie znajdziesz inspirujące artykuły, praktyczne porady i aktualne informacje dotyczące świata przedsiębiorczości oraz zarządzania finansami osobistymi.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?

Druk Katalogów w Drukarni